Amerikaanse luchthavens
Elk team van American Airlines, Envoy, PSA en Piedmont heeft een uitgebreid calamiteitenplan voor het omgaan met lange vertragingen aan boord op de grond (platform) op luchthavens in de Verenigde Staten.
Elk plan:
- Zorgt ervoor dat we voldoende middelen beschikbaar hebben om aan uw behoeften te voldoen
- Wijst iemand aan om lokale teams te coördineren en met centrale operationele centra te communiceren
Op elke luchthaven in de U.S. waarop wij vliegen, zijn plannen afgestemd met:
- Lokale luchthavenautoriteiten
- Transportation Security Administration (TSA)
- U.S. Customs
- U.S. Border Protection op elke luchthaven in de Verenigde Staten die regelmatig wordt gebruikt voor internationale vluchten
We hebben ook plannen voor alle luchthavens die we regelmatig aandoen (waaronder onze aangewezen uitwijkluchthavens) om redelijke inspanningen te leveren om in noodgevallen en bijzondere situaties zoals extreme weersomstandigheden faciliteiten en gates te delen met andere maatschappijen. Gates worden beschikbaar gesteld in overeenstemming met vastgestelde operationele prioriteiten (d.w.z. medische noodsituaties, onderhoudsproblemen) en lokale compatibiliteitsbeperkingen voor gates. Als er geen gate beschikbaar is en uitstappen noodzakelijk is, wordt andere uitrusting zoals vliegtuigtrappen beschikbaar gesteld om passagiers te laten uitstappen.
Tenzij anders vermeld volgen verkochte internationale en/of codeshare-vluchten (AA-vluchtnummer uitgevoerd door een andere maatschappij) hun eigen calamiteitenplan voor platformvertraging. Dit calamiteitenplan is expliciet gescheiden van en geen onderdeel van de vervoerovereenkomst van deze maatschappijen.
Maximale termijnen van lange vertragingen op het platform
Lange platformvertragingen kunnen zowel tijdens het taxiën voor vertrek als tijdens het taxiën na landing plaatsvinden. Tijdens deze reisfasen zijn deze limieten van toepassing:
- Voor binnenlandse vluchten staan American Airlines, Envoy, PSA en Piedmont niet toe dat een vliegtuig langer dan drie uur op een Amerikaanse luchthaven op het platform blijft zonder passagiers de mogelijkheid te bieden om uit te stappen.
- Voor internationale vluchten die vertrekken van of aankomen op een Amerikaanse luchthaven, staan American Airlines, Envoy, PSA en Piedmont niet toe dat een vliegtuig langer dan vier uur op het platform op een Amerikaanse luchthaven blijft zonder passagiers de mogelijkheid te bieden om uit te stappen.
Vertragingen langer dan deze termijnen kunnen nodig zijn als:
- De gezagvoerder bepaalt dat het toestaan van een passagier om het vliegtuig te verlaten de veiligheid of beveiliging van passagiers in gevaar zou brengen of dat er een veiligheids- of beveiligingsreden is waarom het vliegtuig zijn positie op het platform niet kan verlaten om passagiers te laten uitstappen.
- De luchtverkeersleiding aan de gezagvoerder meldt dat terugkeren naar de gate of een andere uitstapplaats elders om passagiers uit te laten stappen, de luchthavenactiviteiten aanzienlijk zou verstoren.
- Voor vertrekkende vluchten begint de vlucht uiterlijk drie uur (voor binnenlandse vluchten) of vier uur (voor internationale vluchten) nadat de deur van het hoofdvliegtuig is gesloten terug te keren naar een geschikt uitstappunt om passagiers te laten uitstappen. Als het vliegtuig zich in een gebied bevindt dat niet onder de controle van de luchtvaartmaatschappij valt, is het vliegtuig begonnen terug te keren naar een geschikt uitstappunt wanneer een verzoek wordt ingediend bij de Federal Aviation Administration controletoren, luchthavenautoriteit of andere relevante autoriteit die de vluchtuitvoeringen van het vliegtuig leidt. Als het vliegtuig zich in een gebied bevindt dat onder de controle van de luchtvaartmaatschappij valt, begint het vliegtuig terug te keren naar een geschikt uitstappunt wanneer de piloot begint met het manoeuvreren van het vliegtuig naar een geschikt uitstappunt.
Dienstverlening aan passagiers tijdens een lange vertraging op het platform
Voor alle vluchten die een langdurige vertraging op de grond op een luchthaven in de Verenigde Staten oplopen, zullen American Airlines, Envoy, PSA en Piedmont:
- Passagiers uiterlijk twee uur na het begin van de vertraging voorzien van voldoende voedsel en drinkwater, tenzij de gezagvoerder bepaalt dat veiligheids- of beveiligingsoverwegingen een dergelijke dienst uitsluiten.
- Ervoor zorgen dat er functionerende sanitaire faciliteiten beschikbaar blijven terwijl het vliegtuig op het platform blijft staan.
- Ervoor zorgen dat er indien nodig adequate medische zorg beschikbaar is terwijl het vliegtuig op het platform blijft staan.
- Ervoor zorgen dat de temperatuur in de cabine comfortabel blijft.
- Zorg ervoor dat passagiers op de vertraagde vlucht een melding ontvangen over de status van de vertraging wanneer de vertraging langer is dan 30 minuten.
- Informeer passagiers op een vertraagde vlucht telkens wanneer er een mogelijkheid is om uit het vliegtuig te stappen als de mogelijkheid om uit het vliegtuig te stappen daadwerkelijk bestaat.
Bij American Airlines, Envoy, PSA en Piedmont zijn de veiligheid en het comfort van onze passagiers altijd een belangrijke prioriteit, in het bijzonder tijdens vertragingen van vluchten. Wij zijn ervan overtuigd dat onze calamiteitenplannen het ongemak voor u zullen verlichten.