Speciale assistentie

Onderweg naar Australië?

U dient in het bezit te zijn van medische documentatie en bij aankomst uw medicijnen aan te geven, om te voorkomen dat deze in beslag worden genomen.

Speciale assistentie tijdens uw reis

We doen er alles aan om al onze klanten een positieve reiservaring te bieden. Bel reserveringen als u vragen of bijzondere reisplannen hebt.

Neem contact op met reserveringen

Meer informatie over:

Speciale assistentie aanvragen op aa.com This content can be expanded

Vliegt u met een van onze partnermaatschappijen?

Speciale assistentie Finnair Opens another site in a new window that may not meet accessibility guidelines

Reisassistentie British Airways Opens another site in a new window that may not meet accessibility guidelines

2 teams die voor al uw behoeften klaar staan

Coördinatoren voor speciale assistentie

Vragen en afspraken voor uw vlucht

Heeft u behoefte aan speciale assistentie? Heeft u al assistentie aangevraagd? Een coördinator neemt voor uw vlucht contact met u op, om te controleren of de vereiste medische documentatie volledig is en alle speciale verzoeken zijn geregeld.

Neem contact op met speciale assistentie

American's hulpteam voor gehandicapten

Problemen of zorgen omtrent handicaps na uw vlucht

Bel ons hulpteam voor gehandicapten indien u een probleem had met speciale assistentie op een eerdere reis. Er staan toegewijde functionarissen voor klachtresolutie (CRO's) klaar om u te helpen.

Contact opnemen met American's hulpteam voor gehandicapten

Coördinatoren voor speciale assistentie kunnen u helpen met:

  • Rolstoelhulp
  • Assistentie bij mobiliteit, hulp bij het in- en uitstappen
  • Reizen met een hulpdier*
  • Reizenmet een draagbare zuurstofconcentrator (POC)*
  • Medische hulpmiddelen op batterijen
  • Reizen binnen 7 dagen voor u bent uitgerekend of na uw bevalling
  • Twee stoelen naast elkaar voor uzelf en uw persoonlijke verzorger
  • Demontage of verpakking van uw mobiliteitshulpmiddel

Laat het ons ten minste 48 uur van tevoren weten als u moet reizen met een POC of een hulpdier voor emotionele of psychiatrische ondersteuning.

Gezondheid en welzijn

Hoorhulp

Laat het een gate-medewerker of een steward/stewardess weten als u een hoorbeperking heeft. Zij kunnen u belangrijke vluchtupdates doorgeven. Ook is er ondertiteling beschikbaar voor de veiligheidsvideo's.

Zichthulp

Meld het bij een medewerker aan de ticketbalie indien u hulp nodig heeft bij het inchecken of om bij de gate te komen. Ook kunt u gratis een rolstoel, persoonlijke begeleiding of routebeschrijving aanvragen, bij het boeken of bij de luchthaven.

Cognitieve- en ontwikkelingsassistentie

We kunnen klanten met cognitieve of ontwikkelingsbeperkingen helpen bij het boarden en uitstappen en om een aansluitende vlucht te halen. Klanten die persoonlijke of continue zorg nodig hebben of die de veiligheidsinstructies niet kunnen opvolgen, moeten een begeleider hebben die met hen meereist.

Speciale plaatstoewijzing

We doen ons best om voor u de meest comfortabele en bruikbare stoelen uit te zoeken gebaseerd op uw behoeften. Kies zelf uw stoelen als u boekt of bel Reserveringen als u hulp nodig heeft bij het uitkiezen van stoelen die het beste aan uw behoeften voldoen, vooral als u:

  • Van plan bent om te reizen met een begeleider of iemand die u helpt tijdens de vlucht
  • Zich niet over een vaste armleuning kunt verplaatsen
  • Reist met een hulpdier
  • Een gefixeerd of vastgezet been heeft
  • Extra ruimte nodig heeft

Reizigers die speciale assistentie nodig hebben kunnen aan de gate verzoeken om vroeger te mogen instappen.

Klanten die extra ruimte nodig hebben

Voor de veiligheid en het comfort van alle klanten is een extra stoel vereist voor klanten van wie het lichaam meer dan 2,5 cm (1") voorbij de buitenste rand van de armleuning komt en voor klanten die een stoelriemverlenger nodig hebben. Wij moedigen klanten aan om alle stoelbehoeften aan te geven bij het boeken.

  • Wanneer u belt om te boeken, zorgt Reserveringen ervoor dat u 2 naast elkaar gelegen stoelen krijgt met hetzelfde tarief.
  • Vraag een medewerker van de luchthaven of er 2 stoelen naast elkaar beschikbaar zijn als u vooraf geen extra stoel heeft geboekt.
  • U kunt een stoel aangeboden krijgen in een hogere serviceklasse die mogelijk meer ruimte biedt; in dat geval bent u zelf verantwoordelijk voor het prijsverschil.
  • Als er niets georganiseerd kan worden op uw oorspronkelijke vlucht, kunt u stoelen kopen op een andere vlucht tegen hetzelfde tarief als uw oorspronkelijke stoelen.

Vrijwillige noodhulpdiensten

Wij staan bevoegde rechtshandhavingsambtenaren, brandweerlieden en ambulanceverpleegkundigen toe om vrijwillig te helpen bij noodgevallen tijdens de vlucht via ons programma voor vrijwillige noodhulpdienst.

Luchtvervoerderstoegangswet This content can be expanded