We doen er alles aan om al onze klanten een positieve reiservaring te bieden. U kunt speciale assistentie aanvragen bij het online boeken of beheren van uw reservering of ons bellen als u speciale verzoeken hebt. Een coördinator neemt voorafgaand aan uw reis contact met u op om ervoor te zorgen dat alles klaar is.
Als u online een reis boekt of beheert, kies dan 'Speciale assistentie toevoegen' op de pagina met passagiersgegevens. Daar kunt u:
Dien een verzoek voor speciale assistentie in
Bel ons voor hulp om toegankelijkheidsregelingen te treffen.
Rolstoelservice is beschikbaar als u het nodig hebt:
We raden u aan om vooraf rolstoelassistentie aan te vragen door 'Speciale assistentie toevoegen' te selecteren bij het online boeken of beheren van uw reis.
U kunt een teamlid op de luchthaven ook laten weten dat u op de reisdag rolstoelassistentie nodig hebt.
Laat het een gate-medewerker of een steward/stewardess weten als u een gehoorbeperking hebt. Zij kunnen u belangrijke vluchtupdates doorgeven. Ook is er ondertiteling beschikbaar voor de veiligheidsvideo's.
Als u geen assistentie nodig hebt op de luchthaven, vragen we u ons nog steeds te laten weten of u doof of slechthorend bent, zodat we ervoor kunnen zorgen dat u een veiligheidsbriefing aan boord en belangrijke vluchtupdates ontvangt.
Meld het bij een medewerker aan de ticketbalie indien u hulp nodig hebt bij het inchecken of om bij de gate te komen. Ook kunt u gratis een rolstoel, persoonlijke begeleiding of routebeschrijving aanvragen, bij het boeken of bij de luchthaven. Er zijn ook braille veiligheidskaarten beschikbaar aan boord van uw vlucht.
Als u geen assistentie nodig hebt op de luchthaven, vragen we u nog steeds om ons te laten weten of u blind of slechtziend bent, zodat we ervoor kunnen zorgen dat u een veiligheidsbriefing aan boord en eventuele belangrijke vluchtupdates ontvangt.
We kunnen klanten met cognitieve of ontwikkelingsbeperkingen helpen bij het boarden en uitstappen en om een aansluitende vlucht te halen.
Wanneer u bepaalt of uw naaste alleen moet reizen, overweeg dan een paar dingen:
Klanten die persoonlijke of continue zorg nodig hebben of die de veiligheidsinstructies niet kunnen opvolgen, moeten een begeleider hebben die met hen meereist.
We zullen ons best doen om de meest comfortabele en bruikbare stoelen te reserveren op basis van uw behoeften. Kies stoelen wanneer u boekt of bel Reserveringen voor hulp bij het boeken van de beste stoel die aan uw behoeften voldoet, vooral als u:
Reizigers die speciale assistentie nodig hebben kunnen aan de gate verzoeken om vroeger te mogen instappen.
Als een passagier behalve een enkele stoel ook extra ruimte nodig heeft om veilig te reizen, is een tweede stoel vereist. We raden passagiers aan om bij het boeken alle stoelwensen aan te geven.
Hier volgen enkele tips om uw reis gemakkelijker te maken:
De website van de Transportation Security Administration (TSA) biedt meer informatie over de mogelijkheden voor assistentie op de luchthaven.
Vind nuttige informatie als uw reis bestaat uit 1 of meer vluchten van onze partnermaatschappijen.
De luchtvervoerderstoegangswet (Air Carrier Access Act/ACAA) is een wet die het voor luchtvaartmaatschappijen illegaal maakt om passagiers te discrimineren op basis van hun handicap. Het Department of Transportation is verantwoordelijk voor de handhaving van de ACAA, die geldt voor alle vluchten naar, vanuit of binnen de Verenigde Staten.
Een exemplaar van Part 382 kan worden verkregen via het Department of Transportation door:
Deze Bill of Rights beschrijft de grondrechten van luchtreizigers met een handicap op grond van de luchtvervoerderstoegangswet en de uitvoeringsverordening daarvan, 14 Code of Federal Regulations (CFR) Part 382.